pendapat korang tentang perokok

View previous topic View next topic Go down

pendapat korang tentang perokok

Post  Admin on Wed Apr 29, 2009 10:23 pm

assalammmualaikum...

dulu kerajaan dah abis berjuta2 RM utk program kempen x nak merokok...skrg nie ada stiker kan kat kotak rokok...ngeri betul...apa pendapat korang ttg kempen yang kerajaan wat?

p/s: saya sendiri pun malu nak beli rokok kalau member suruh beli.... katakan x nak!!

di sini saya attach keratan akbar mengenai segelintir syarikat rokok..



Kotak rokok papar gambar pejabat PM


Jika kotak rokok lain memaparkan gambar kesan bahaya merokok seperti mana kehendak yang ditetapkan oleh kerajaan, satu jenama rokok pula telah menggantikannya dengan gambar Bangunan Perdana Putra yang juga merupakan pejabat Perdana Menteri di Putrajaya.

Kotak rokok jenama Saat yang diperbuat daripada logam itu menggunakan gambar bangunan tersebut pada waktu malam dan menjualnya di seluruh negara pada harga RM5.80 bagi pek 20 batang.

Menurut Pengarah Pusat Racun Negara, Universiti Sains Malaysia (USM), Prof. Razak Lajis, tindakan pengeluar rokok itu boleh memberi isyarat salah seolah-olah perbuatan merokok mendapat restu kerajaan.

"Selain itu, tindakan peniaga menjual rokok secara ceraian atau sebatang terutama kepada remaja membuatkan kempen tidak merokok sukar menemui kejayaan," katanya pada sidang media di USM semalam.

Razak menggesa kerajaan bertindak tegas terhadap syarikat rokok yang melanggar peraturan itu melalui Peraturan-peraturan Kawalan Hasil Tembakau 2004 dan Pindaan 2008.

Pada majlis yang sama, Pengarah Majlis Pengawalan Tembakau Malaysia, K. Koris Atan berpendapat, kerajaan wajar memantau strategi-strategi syarikat tembakau yang cuba mengelirukan orang ramai dan menghalang pelaksanaan peraturan-peraturan itu.

"Kerajaan kena serius kerana ini berkaitan dengan kesihatan awam dan masa depan golongan muda," tegasnya.

(Kosmo, 18 April 2009, ms 2, Negara)


Last edited by Admin on Thu Apr 30, 2009 9:58 am; edited 1 time in total

_________________
Dell studio 1435,
power by intel core2duo processor 2.0GHz,
2GB Kingston DDR2 800MHz,
160GB Samsung Sata2 HDD,
ATI Mobility Radeon HD3450 256 MB dedicated Memory.
Genuine Windows Vista Enterprise Edition
avatar
Admin
Admin


View user profile

Back to top Go down

Re: pendapat korang tentang perokok

Post  yana on Thu Apr 30, 2009 2:20 am

perokok ni mmg la insan yg kurg timbang rasa

sebab: dorg perokok aktif. yg menghidu, 'perokok' pasif

perokok pasif yg lebih berpotensi utk terkesan dek ke-negatif-an asap rokok 2...

p/s: bunuh diri 2 da kire salah, inikan pule bunuh org len juge... sayangi insan dikeliling anda

Back to top Go down

Re: pendapat korang tentang perokok

Post  afizsxp on Thu Apr 30, 2009 4:09 am

Salam..

Aku bab merokok ni mmang aku benci
kalau kat tempat keje mmang aku terdedah
ngan asap rokok dari member sekeliling..

Pernah ari tu aku demam sebab asap rokok..
mane taknye..lepak ngan member satu opis
aircond plak rosak,bermaharajalelalah diorang punye asap..
yang isap plak tu sampai 3,4 orang..nak marah masing2 dah jadi
bapak budak..sabo jelah.... Mad Mad Mad Mad

Back to top Go down

Re: pendapat korang tentang perokok

Post  fiza_cute on Mon May 04, 2009 2:19 pm

korang ni bgus la..da la kaki mengemas..xisap rokok plak tu..

haih!

ske nyeee....hikhikhik... Razz

Back to top Go down

Re: pendapat korang tentang perokok

Post  Admin on Mon May 04, 2009 9:44 pm

afizsxp wrote:Salam..

Aku bab merokok ni mmang aku benci
kalau kat tempat keje mmang aku terdedah
ngan asap rokok dari member sekeliling..

Pernah ari tu aku demam sebab asap rokok..
mane taknye..lepak ngan member satu opis
aircond plak rosak,bermaharajalelalah diorang punye asap..
yang isap plak tu sampai 3,4 orang..nak marah masing2 dah jadi
bapak budak..sabo jelah.... Mad Mad Mad Mad

waaaalaikumusalam....

cayalah bro...ko same la ngn aku....hiks...aku nie cukup pantang smokers...sbb dlm family aku pun sorang pun x dak perokok....memang bannnnned!!! aku memang sesak nafas kalau member2 aku merokok.....tp ada yg faham..ok gak...

p/s: penah demam sebab bau asap rokok... lol!

_________________
Dell studio 1435,
power by intel core2duo processor 2.0GHz,
2GB Kingston DDR2 800MHz,
160GB Samsung Sata2 HDD,
ATI Mobility Radeon HD3450 256 MB dedicated Memory.
Genuine Windows Vista Enterprise Edition
avatar
Admin
Admin


View user profile

Back to top Go down

Re: pendapat korang tentang perokok

Post  afizsxp on Thu May 07, 2009 4:46 am

Salam..

Ko kire bertuah le ustaz
sebab ade member yang memahami
member aku plak bile aku sound suruh
merokok jauh dari aku..ko tau ustaz
ape yg dia kata?ADA AKU KISAH....

Time tu aku rase tapak tangan
aku ni cam dah sehelai kertas..
bile2 mase lima jari ni
boleh melekat kat muka dia...arggh... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Back to top Go down

Re: pendapat korang tentang perokok

Post  atiqah on Tue May 12, 2009 6:45 pm

No pada rokok...

urmm...elakkan asap rokok .kalu x xbernafas laa teman...
xder pekdahnye merokok nie..tp tidak pada org yg ketagih merokok..

p/s:dari merokok baik isap cerot ..ngunyah2..xberasap..kikiki

Back to top Go down

Re: pendapat korang tentang perokok

Post  Admin on Wed May 13, 2009 5:12 pm

atiqah wrote:No pada rokok...

urmm...elakkan asap rokok .kalu x xbernafas laa teman...
xder pekdahnye merokok nie..tp tidak pada org yg ketagih merokok..

p/s:dari merokok baik isap cerot ..ngunyah2..xberasap..kikiki

hehe..kempen tuh x berjaya..rokok patah tuh ek... skrg nie tgk kotak2 rokok gambo hebat2...perokok nih pandai..diorg beli casing lain...tuk buh rokok...cis...

p/s: rokok ngn curut bukan same konsep ke..heheh

_________________
Dell studio 1435,
power by intel core2duo processor 2.0GHz,
2GB Kingston DDR2 800MHz,
160GB Samsung Sata2 HDD,
ATI Mobility Radeon HD3450 256 MB dedicated Memory.
Genuine Windows Vista Enterprise Edition
avatar
Admin
Admin


View user profile

Back to top Go down

Re: pendapat korang tentang perokok

Post  atiqah on Wed May 13, 2009 6:08 pm

Admin wrote:
atiqah wrote:No pada rokok...

urmm...elakkan asap rokok .kalu x xbernafas laa teman...
xder pekdahnye merokok nie..tp tidak pada org yg ketagih merokok..

p/s:dari merokok baik isap cerot ..ngunyah2..xberasap..kikiki

hehe..kempen tuh x berjaya..rokok patah tuh ek... skrg nie tgk kotak2 rokok gambo hebat2...perokok nih pandai..diorg beli casing lain...tuk buh rokok...cis...

p/s: rokok ngn curut bukan same konsep ke..heheh

haah..btoi2..perokok skrg mcm2..
tp yg pelik budak2..bwh umor lak tu yg pndai buat keje cmtu..
ermmm pe laa nk jadi ekk..
Apakah kempen yg betoi2..beri kesan pada si peroko-perokok itu..ermm(pikior2)

p/s:cerot org tua2..aje yg guna...hihi xberasap

Back to top Go down

Re: pendapat korang tentang perokok

Post  fiza_cute on Thu May 14, 2009 10:42 pm

aku xske prokok..

kdg2 bile nmpk asap rokok aku sengaja je wat batuk2 hehe..

tp tula famili aku ni sume prokok..adoilaa..

cane?

Back to top Go down

Re: pendapat korang tentang perokok

Post  Admin on Mon May 25, 2009 4:05 pm

fiza_cute wrote:aku xske prokok..

kdg2 bile nmpk asap rokok aku sengaja je wat batuk2 hehe..

tp tula famili aku ni sume prokok..adoilaa..

cane?

lor...semua family perokok ke?saya lak family saya bukan perokok walapun abg iparku..hehe... mmg sesak nafas.. pastu kena selsema 4 sure..huwahaha.... apsal kerajaan x haramkan je..dlm islam haram di sisi agamakan

_________________
Dell studio 1435,
power by intel core2duo processor 2.0GHz,
2GB Kingston DDR2 800MHz,
160GB Samsung Sata2 HDD,
ATI Mobility Radeon HD3450 256 MB dedicated Memory.
Genuine Windows Vista Enterprise Edition
avatar
Admin
Admin


View user profile

Back to top Go down

Re: pendapat korang tentang perokok

Post  KyReL on Tue Jun 02, 2009 11:03 pm

yup.. memang haram disisi agama.. sbb memudaratkan..
tergolong sekali dgn arak dan dadah..

patut kene contohi arab saudi kot..

p/s: ayah aku berenti rokok time bulan puase bbrape taun lepas.. smpai sekarang tak sentuh lngsung.. cheers

Back to top Go down

Re: pendapat korang tentang perokok

Post  Syazwan on Thu Dec 03, 2009 9:33 am

ada part perokok ni pengotor dan tak tahu hormat org lain.
tempat awam nak merokok lagi.
asap rokok tu ganggu aku
http://kemanaarahkita.blogspot.com/2009/02/rokok-dan-merokokapa-faedahnya.html

Back to top Go down

Re: pendapat korang tentang perokok

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum