apa dah jadi kat thailand?

View previous topic View next topic Go down

apa dah jadi kat thailand?

Post  Admin on Mon Apr 13, 2009 11:56 pm

asssalammuailaikum....

saya agak pelik kekecohan di thailand...apa puncanya?
avatar
Admin
Admin


View user profile

Back to top Go down

Re: apa dah jadi kat thailand?

Post  afizsxp on Wed Apr 22, 2009 8:15 pm

Akum.....

Pada pendapat aku kekecohan ni mungkin
disebabkan beberape faktor:

1)perpecahan kuasa
2)fahaman politik
3)ketidakstabilan politik pada kerajaan tersebut
4)ketidakpuasan rakyat diorang,mungkin dasar2 kerajaan yg agak melampau
hingga membataskan hak2 diorang

p/s ini dari segi kajian aku sahajee.... study

Back to top Go down

Re: apa dah jadi kat thailand?

Post  Admin on Fri Apr 24, 2009 10:41 am

afizsxp wrote:Akum.....

Pada pendapat aku kekecohan ni mungkin
disebabkan beberape faktor:

1)perpecahan kuasa
2)fahaman politik
3)ketidakstabilan politik pada kerajaan tersebut
4)ketidakpuasan rakyat diorang,mungkin dasar2 kerajaan yg agak melampau
hingga membataskan hak2 diorang

p/s ini dari segi kajian aku sahajee.... study

aku x faham sbb sampai bakar2 kereta.... sebenarnya kerajaan mana yg betul...bukankah takhsin dah jatuh?
avatar
Admin
Admin


View user profile

Back to top Go down

Re: apa dah jadi kat thailand?

Post  afizsxp on Sun Apr 26, 2009 6:58 pm

Askum...

Aku rase dalam soal kerajaan tak payah kite
nak pertikaikan...
macam kt malaysia gak..
cume negara kita ni masih di tahap kawalan
pade aspek politik ni...
tak macam kat thailand tu,sampai xboleh
nak berunding....

Macam mane pun..
kerajaan dan rakyat harus memainkan peranan
dalam soal ni..
aspek utama punca kejadian kat thailand ni lebih
menjurus kepada ketidakstabilan politik antara parti masing2
masyallah....

Back to top Go down

Re: apa dah jadi kat thailand?

Post  fiza_cute on Tue Apr 28, 2009 2:22 pm

waalaikumsalam...

afizz..klu nk bg salam penuh ye...xpun tulis salam je k...

Smile

tula thailand ni ntah hape2 ntah..padahal thaksin tu da lame da jatuh...

rakyt nye tu la xnk kan perubahan..taksub ngn thksin...padahal nk membangunkan kerajaan perlukan kerjasama ngn pemimpin...klu la thaksin naik balik..karang ade plak penyokong pemimpin lain lak yg memberontak...

errmm..alhamdulillah malaysia aman je...tp insiden2 kat thailand tu da berjgkit lak..cth cm mase perlawanan kelantan ngn ape ntah...wat malu saje... scratch

Back to top Go down

Re: apa dah jadi kat thailand?

Post  Admin on Tue Apr 28, 2009 4:07 pm

fiza_cute wrote:waalaikumsalam...

afizz..klu nk bg salam penuh ye...xpun tulis salam je k...

Smile

tula thailand ni ntah hape2 ntah..padahal thaksin tu da lame da jatuh...

rakyt nye tu la xnk kan perubahan..taksub ngn thksin...padahal nk membangunkan kerajaan perlukan kerjasama ngn pemimpin...klu la thaksin naik balik..karang ade plak penyokong pemimpin lain lak yg memberontak...

errmm..alhamdulillah malaysia aman je...tp insiden2 kat thailand tu da berjgkit lak..cth cm mase perlawanan kelantan ngn ape ntah...wat malu saje... scratch

teguran yg membina fiza.. cheers lengkapkan salam anda

ohh...baru ku faham..yg kira lani yg dok wat rusuhan tu penyokong taksin ke?bukankah taksin dgr cite dia rasuah kuat? dan di buru oleh pihak apa tah..

_________________
Dell studio 1435,
power by intel core2duo processor 2.0GHz,
2GB Kingston DDR2 800MHz,
160GB Samsung Sata2 HDD,
ATI Mobility Radeon HD3450 256 MB dedicated Memory.
Genuine Windows Vista Enterprise Edition
avatar
Admin
Admin


View user profile

Back to top Go down

Re: apa dah jadi kat thailand?

Post  fiza_cute on Tue Apr 28, 2009 4:31 pm

yup..yg wat rusuhan tu pki bju merah tu adelah penyokong thaksin...

tau xpe thaksin tu da la manyak kes...isk isk pe la dorang ni...

jgn malaysia cm tu la kan...mintk dijauhkan...amin...

Back to top Go down

Re: apa dah jadi kat thailand?

Post  afizsxp on Wed Apr 29, 2009 5:03 am

Salam..

Thailand ni kalo bab cenggini dah tak asing lagi bagi diorang..
kita yang kat sini jadikan contoh ape yg berlaku
kat sana..

p/s Tanpa persefahaman ape pun tak jadii...

Back to top Go down

Re: apa dah jadi kat thailand?

Post  Admin on Wed Apr 29, 2009 10:17 pm

afizsxp wrote:Salam..

Thailand ni kalo bab cenggini dah tak asing lagi bagi diorang..
kita yang kat sini jadikan contoh ape yg berlaku
kat sana..

p/s Tanpa persefahaman ape pun tak jadii...

waaalaikumusalam .....

ohh..yang baju merah tuh penyokong taksin ke??uishh bahaya tull...kan taksin tuh byk kes apsal ada pengaruh lagi ek?janganlah jadi kat mesia kan

_________________
Dell studio 1435,
power by intel core2duo processor 2.0GHz,
2GB Kingston DDR2 800MHz,
160GB Samsung Sata2 HDD,
ATI Mobility Radeon HD3450 256 MB dedicated Memory.
Genuine Windows Vista Enterprise Edition
avatar
Admin
Admin


View user profile

Back to top Go down

Re: apa dah jadi kat thailand?

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum