apa itu yis?

Go down

apa itu yis?

Post  core_i7 on Sun Mar 15, 2009 9:59 pm

eh..aku ade dgr yis yg dlm roti tuh..org cakap bateria baik betul ke? scratch

Back to top Go down

Re: apa itu yis?

Post  Pu3_RahSIaPel4NG! on Sun Mar 15, 2009 10:05 pm

yup betol to..ia juga digunakan untuk proses penapaian...

alah kuih tapai yg korang makan tuh...

Back to top Go down

Re: apa itu yis?

Post  core_i7 on Sun Mar 15, 2009 10:10 pm

Pu3_RahSIaPel4NG! wrote:yup betol to..ia juga digunakan untuk proses penapaian...

alah kuih tapai yg korang makan tuh...

uishh yeke? bakteria baik?? dia tujuan dia untuk apa?

Back to top Go down

Re: apa itu yis?

Post  afizsxp on Mon Mar 16, 2009 5:46 am

core_i7 wrote:
Pu3_RahSIaPel4NG! wrote:yup betol to..ia juga digunakan untuk proses penapaian...

alah kuih tapai yg korang makan tuh...

uishh yeke? bakteria baik?? dia tujuan dia untuk apa?

tujuan die untuk berbuat baik laa...hehe
name pun bakteria baik...
huhu..aku dh tersepam...
sory mod lol!

Back to top Go down

Re: apa itu yis?

Post  afizsxp on Mon Mar 16, 2009 6:02 am

Bakteria Yis ni sbnarnye tergolong dalam
"BAKTERIA SETEMPAT IMO"
Salah satu contoh Yis ni adelah Canerda c. utilis, S. cerevisiae dan Sacharomyces
yang menghasilkan SUBSTRAT atau bahan makanan untuk bakteria ASID LAKTIK
dan ATINOMYCETES dan juga HORMON,ENZIM dan bahan ANTIBIOTIK
Ia juga digunakan dalam PROSES PENAPAIAN MAKANAN,contohnye ROTI...

Bahan2 ni juge digunapakai dalam
sel2 badan korang sehingga boleh menghasilkan
satu bahan ANTIKUMAN..

p/s: Korang ingat PC je de antivirus
badan pun kene ade gak...
cume tak payah update...hehehee lol!

Back to top Go down

Re: apa itu yis?

Post  core_i7 on Mon Mar 16, 2009 2:18 pm

afizsxp wrote:Bakteria Yis ni sbnarnye tergolong dalam
"BAKTERIA SETEMPAT IMO"
Salah satu contoh Yis ni adelah Canerda c. utilis, S. cerevisiae dan Sacharomyces
yang menghasilkan SUBSTRAT atau bahan makanan untuk bakteria ASID LAKTIK
dan ATINOMYCETES dan juga HORMON,ENZIM dan bahan ANTIBIOTIK
Ia juga digunakan dalam PROSES PENAPAIAN MAKANAN,contohnye ROTI...

Bahan2 ni juge digunapakai dalam
sel2 badan korang sehingga boleh menghasilkan
satu bahan ANTIKUMAN..

p/s: Korang ingat PC je de antivirus
badan pun kene ade gak...
cume tak payah update...hehehee lol!

wow mantap gile..sure dulu ko biologi dapat A1 Laughing

Back to top Go down

Re: apa itu yis?

Post  afizsxp on Mon Mar 16, 2009 3:15 pm

Haha..biologi la aku paling lingkup
tu pun ingat camtu je... study
nasib baik cikgu aku tu lawa...
hahaa.... lol!

Back to top Go down

Re: apa itu yis?

Post  core_i7 on Mon Mar 16, 2009 6:46 pm

afizsxp wrote:Haha..biologi la aku paling lingkup
tu pun ingat camtu je... study
nasib baik cikgu aku tu lawa...
hahaa.... lol!

oh sbb cikgu tuh lawa,ko leh ingat eh..hehe

Back to top Go down

Re: apa itu yis?

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum