Apa Pendapat Korang Tentang AF

View previous topic View next topic Go down

Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  afizsxp on Sun Mar 15, 2009 1:57 pm

Memandangkan sekarang ni musim AF
ape pendapat korang tentang program realiti ni..

Bagi aku pulak,aku sebenarnya memang tak suke
AF ni dari dulu lagi..
nak tau kenapa?

Kepada korang x kire yg fanatik mahupun yg anti kat program realiti ni, sile bace isi kandungan entry ni dgn penuh teliti & mengikut logik akal fikiran manusia.

Aku masih x mengerti mengapa ada (bukan segelintir!) golongan yg masih m'agung2kan satu program yg dikendalikan oleh salah sebuah syarikat penyiaran gergasi di Malaysia. Padahal sudah terang2 yg syarikat t'sebut cuba meracuni minda2 peminatnya dgn m'buat program yg kononnya akan melahirkan sebuah 'bintang' yg akan bersinar suatu hari nanti..ini satu agenda yg hanya menarik p'hatian peminat fanatik je, tapi disebalik semua ini mereka ade agenda mereka t'sendiri yg mungkin tidak disedari atau mungkin saje buat2 x sedar oleh peminat fanatik..! Ape agenda t'sebut? Ya..x lain x bukan adelah kerana KEUNTUNGAN!!! Masih x paham? Akan aku huraikan satu persatu...

Agenda Utama: DUIT!
Dgn unsur inilah lenyap segala pegangan, semuanya telah dibeli...untuk terus menyara hidup. Pulangan yg lumayan & hasil duit yg diterima setelah 'menipu' peminat fanatik mereka..! Penaja2 yg zahirnya m'bantu 'kewangan' program sebegini, sebenarnye gelap mate dgn keuntungan yg b'timbun2!! Penaja2 ini x perlukan nama, pasal 'branding' mereka ade sememangnya sudah sedia kukuh. Bagi mereka, ada apa dgn nama? Yg penting hanyalah KEUNTUNGAN yg melonjak2!! Ya..tindakan ini same dgn ape yg kite panggil sebagai 'kapitalisme'..! Sedarkah mereka??

Impian Yg X Pasti
Dalam program ni, apakah produk yg cube dihasilkan? mahu m'gilap bakat2 baru tanah air? Tidak sama sekali...realitinya hanya lambakan dgn ape yg digelar 'artis' ini, di persada yg ntah ape ruang yg cube diciptanya!! Ini turut disumbang oleh mereka yg t'libat secara langsung..ya, diorang ade impian untuk m'jadi ikon t'sohor..malangnye, kesungguhan diorang ini dipergunakan utk kepentingan t'tentu yg kabur dari pandangan mata kasar!! Populariti, kemasyhuran & glamour..mungkin inilah yg mereka impikan!! Semuanya adalah bayangan semata2...Tidakkah peminat sedar?

Publisiti Murahan
Belum pun b'gelar artis, tapi populariti dah lebih2..kalau boleh pasal hal dalaman peserta tu pun nak dicungkil semuanya..agaknye kalo boleh sampai nak tau brand 'underwear' yg die pakai!!haha..kat majalah, muke depan t'pampang muke2 diorang ni..bile name sorang tu dah naik, mulela ade yg nak mengaku member diela, member sekolah lame diela..pastu nak cite pasal keburukan diela..ape ni? ape ni semua? Semua ni cume nak kejo populariti, gile glamour & publisiti murahan je...!!

Persembahan
Aku lihat situasi ini x ubah seperti 'persembahan di layar perak' & x lebih dari itu. Skripnya sendiri telah ditulis oleh 'pendukung2 dunia' itu sendiri. Ya..maksudnya segala yg b'laku hanyalah mengikut skrip & arahan yg telah dikeluarkan oleh pihak t'tentu je..! Menurut mereka, p'kembangan ini elok untuk m'gilap bakat2 baru di dunia hiburan. Tapi kat mane letaknye ketelusan di sebalik agenda ini? Padahal segala yg mereka siarkan telah ditentukan oleh pihak mereka sendiri! senang cakap, semua ni hanyalah lakonan & palsu semata2! Masih buat2 x tau ke??

Cara Pengadilan
Isu yg paling aku hangen skali..sudah tentu dgn cara undian sms! Ya..mereka telah menjemput juri profesional, (xkan reti komen je kot?) tapi mengapa mahu undian sms plak? Pengundi tu yakin ke undi yg diorang beri tu akan menentukan bakal pemenang? Tidak..tidak..ini kerana segala2nya sudah ditentukan sape bakal pemenangnye!!! Tidakkah pengundi merasa t'tipu? Ini hanya akan m'untungkan tokei kedai henpon je..& secara x langsung sampai Melati pun x 'menang tangan' layan karenah pelanggannye!! Agenda utama undian sms hanyalah KEUNTUNGAN!! & akhirnya ape yg pengundi tu dapat?? bagi aku, lagi elok taip sms & bagi derma kat rancangan Bersamamu TV3 tu..! Ade la gak kebaikannye...x pun bagi sms kat awek!hahaha..

Positif?
Positif? Tidak sama sekali..peminat fanatik yg dah menutup pemikiran mereka sendiri dgn b'khayal & b'imaginasi yg t'cetus dari p'kembangan program t'sebut boleh ke dianggap positif? Ibu bapa gak dah mule mengelamun ingin menumpang populariti anak yg belum pun mengecapi apa2 pun yg m'banggakan (hanya nama!). Minda remaja awal2 lagi dah ditanam dgn gambaran 'indah' dunia hiburan..adakah ini dianggap positif? Padahal x lebih dari sekadar imaginasi yg tinggi m'gunung..bukan di bumi yg nyata!!!

Masih x paham? Atau buat2 x paham?? Pikir la dgn logik akal fikiran yee...

# X sangke plak bile dah namanye fanatik tu, sampai golongan makcik2 tu pun boleh t'gile2kan org yg lebih mude dari die... Ape dah jadi? kalau pakcik2 plak yg cube untuk kawin lain ke? cube nak ngorat dgn perempuan yg lebih mude ke..makcik2 ni tau marah plak ye..? tapi bile makcik2 ni buat hal, yg pakcik2 ni dok diaaamm je...kelakar plak jadinye...!!hahaha...Aku masih x mengerti...
lol!


Last edited by afizsxp on Mon Mar 16, 2009 1:24 pm; edited 1 time in total

Back to top Go down

Re: Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  core_i7 on Sun Mar 15, 2009 9:43 pm

afizsxp wrote:Memandangkan sekarang ni musim AF
ape pendapat korang tentang program realiti ni..

Bagi aku pulak,aku sabenarnya memang tak suke
AF ni dari dulu lagi..
nak tau kenapa?

Kepada korang x kire yg fanatik mahupun yg anti kat program realiti ni, sile bace isi kandungan entry ni dgn penuh teliti & mengikut logik akal fikiran manusia.

Aku masih x mengerti mengapa ada (bukan segelintir!) golongan yg masih m'agung2kan satu program yg dikendalikan oleh salah sebuah syarikat penyiaran gergasi di Malaysia. Padahal sudah terang2 yg syarikat t'sebut cuba meracuni minda2 peminatnya dgn m'buat program yg kononnya akan melahirkan sebuah 'bintang' yg akan bersinar suatu hari nanti..ini satu agenda yg hanya menarik p'hatian peminat fanatik je, tapi disebalik semua ini mereka ade agenda mereka t'sendiri yg mungkin tidak disedari atau mungkin saje buat2 x sedar oleh peminat fanatik..! Ape agenda t'sebut? Ya..x lain x bukan adelah kerana KEUNTUNGAN!!! Masih x paham? Akan aku huraikan satu persatu...

Agenda Utama: DUIT!
Dgn unsur inilah lenyap segala pegangan, semuanya telah dibeli...untuk terus menyara hidup. Pulangan yg lumayan & hasil duit yg diterima setelah 'menipu' peminat fanatik mereka..! Penaja2 yg zahirnya m'bantu 'kewangan' program sebegini, sebenarnye gelap mate dgn keuntungan yg b'timbun2!! Penaja2 ini x perlukan nama, pasal 'branding' mereka ade sememangnya sudah sedia kukuh. Bagi mereka, ada apa dgn nama? Yg penting hanyalah KEUNTUNGAN yg melonjak2!! Ya..tindakan ini same dgn ape yg kite panggil sebagai 'kapitalisme'..! Sedarkah mereka??

Impian Yg X Pasti
Dalam program ni, apakah produk yg cube dihasilkan? mahu m'gilap bakat2 baru tanah air? Tidak sama sekali...realitinya hanya lambakan dgn ape yg digelar 'artis' ini, di persada yg ntah ape ruang yg cube diciptanya!! Ini turut disumbang oleh mereka yg t'libat secara langsung..ya, diorang ade impian untuk m'jadi ikon t'sohor..malangnye, kesungguhan diorang ini dipergunakan utk kepentingan t'tentu yg kabur dari pandangan mata kasar!! Populariti, kemasyhuran & glamour..mungkin inilah yg mereka impikan!! Semuanya adalah bayangan semata2...Tidakkah peminat sedar?

Publisiti Murahan
Belum pun b'gelar artis, tapi populariti dah lebih2..kalau boleh pasal hal dalaman peserta tu pun nak dicungkil semuanya..agaknye kalo boleh sampai nak tau brand 'underwear' yg die pakai!!haha..kat majalah, muke depan t'pampang muke2 diorang ni..bile name sorang tu dah naik, mulela ade yg nak mengaku member diela, member sekolah lame diela..pastu nak cite pasal keburukan diela..ape ni? ape ni semua? Semua ni cume nak kejo populariti, gile glamour & publisiti murahan je...!!

Persembahan
Aku lihat situasi ini x ubah seperti 'persembahan di layar perak' & x lebih dari itu. Skripnya sendiri telah ditulis oleh 'pendukung2 dunia' itu sendiri. Ya..maksudnya segala yg b'laku hanyalah mengikut skrip & arahan yg telah dikeluarkan oleh pihak t'tentu je..! Menurut mereka, p'kembangan ini elok untuk m'gilap bakat2 baru di dunia hiburan. Tapi kat mane letaknye ketelusan di sebalik agenda ini? Padahal segala yg mereka siarkan telah ditentukan oleh pihak mereka sendiri! senang cakap, semua ni hanyalah lakonan & palsu semata2! Masih buat2 x tau ke??

Cara Pengadilan
Isu yg paling aku hangen skali..sudah tentu dgn cara undian sms! Ya..mereka telah menjemput juri profesional, (xkan reti komen je kot?) tapi mengapa mahu undian sms plak? Pengundi tu yakin ke undi yg diorang beri tu akan menentukan bakal pemenang? Tidak..tidak..ini kerana segala2nya sudah ditentukan sape bakal pemenangnye!!! Tidakkah pengundi merasa t'tipu? Ini hanya akan m'untungkan tokei kedai henpon je..& secara x langsung sampai Melati pun x 'menang tangan' layan karenah pelanggannye!! Agenda utama undian sms hanyalah KEUNTUNGAN!! & akhirnya ape yg pengundi tu dapat?? bagi aku, lagi elok taip sms & bagi derma kat rancangan Bersamamu TV3 tu..! Ade la gak kebaikannye...x pun bagi sms kat awek!hahaha..

Positif?
Positif? Tidak sama sekali..peminat fanatik yg dah menutup pemikiran mereka sendiri dgn b'khayal & b'imaginasi yg t'cetus dari p'kembangan program t'sebut boleh ke dianggap positif? Ibu bapa gak dah mule mengelamun ingin menumpang populariti anak yg belum pun mengecapi apa2 pun yg m'banggakan (hanya nama!). Minda remaja awal2 lagi dah ditanam dgn gambaran 'indah' dunia hiburan..adakah ini dianggap positif? Padahal x lebih dari sekadar imaginasi yg tinggi m'gunung..bukan di bumi yg nyata!!!

Masih x paham? Atau buat2 x paham?? Pikir la dgn logik akal fikiran yee...

# X sangke plak bile dah namanye fanatik tu, sampai golongan makcik2 tu pun boleh t'gile2kan org yg lebih mude dari die... Ape dah jadi? kalau pakcik2 plak yg cube untuk kawin lain ke? cube nak ngorat dgn perempuan yg lebih mude ke..makcik2 ni tau marah plak ye..? tapi bile makcik2 ni buat hal, yg pakcik2 ni dok diaaamm je...kelakar plak jadinye...!!hahaha...Aku masih x mengerti...
lol!


aku paling x suke af..heheh...ingat g 1st session dulu,aku dok tgk pompan nangis2 tgk bende alah tuh..tah ape2..hahahha scratch

Back to top Go down

Re: Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  Pu3_RahSIaPel4NG! on Sun Mar 15, 2009 9:55 pm

bazir masa je af nih...budak umo 18thn masok af tak reti2 nak sambung blaja langsong..dokk kejar popular

ntah pape...pahtu kuar gosip itu ini wat malu mak bapak je,,, dah le dedah sini dedah sana....

tgk penderitaan rakyat palestin tak nangis...tengok AF nangis apedaaa....

tak logik langsung..... takde keuntungan punya...artis dah belambak kat malaysia nih

cbok saje... lol! lol!

Back to top Go down

Re: Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  core_i7 on Sun Mar 15, 2009 10:09 pm

Pu3_RahSIaPel4NG! wrote:bazir masa je af nih...budak umo 18thn masok af tak reti2 nak sambung blaja langsong..dokk kejar popular

ntah pape...pahtu kuar gosip itu ini wat malu mak bapak je,,, dah le dedah sini dedah sana....

tgk penderitaan rakyat palestin tak nangis...tengok AF nangis apedaaa....

tak logik langsung..... takde keuntungan punya...artis dah belambak kat malaysia nih

cbok saje... lol! lol!

masya-Allah betul2..sokong ckp pu3... tuh yg pelik tuh...ade gak penah dgr cite,ada org masuk AF tanggal tudung semata2 nak msk program tersebut...antara akemdemi nasyid,akedemi alquran,af..tnye lah sape2 pemenang die...sure af yg org tahu scratch

Back to top Go down

Re: Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  streamax on Mon Mar 16, 2009 7:33 pm

xminat n xpnh rasa nak amek tau psl af bounce

Back to top Go down

Re: Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  KyReL on Wed Mar 18, 2009 2:06 am

af?? baik tengok wonderpets nyanyi..
lol!

Back to top Go down

Re: Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  afizsxp on Wed Mar 18, 2009 5:39 am

ATS wrote:af?? baik tengok wonderpets nyanyi..
lol!

Haha..btol cakap
ko tu ats..
prepaid pun tak luak
sebab tak payah undi
just tengok dan dengar...hhahaha lol!

Back to top Go down

Re: Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  core_i7 on Wed Mar 18, 2009 4:28 pm

ATS wrote:af?? baik tengok wonderpets nyanyi..
lol!

Kami tak besar dan kami tak kuat.. Yang penting kerjasama..kerjasama... bounce

Back to top Go down

Re: Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  szainizam on Tue Apr 21, 2009 5:18 pm

uiii..ade jer astro kan umah...
tapi minta maaf...tak pernah rasa nak tenguk AF ni..kalau tenguk pun...pasal ader sedara datang umah..

Bukan boikot...tapi nak cari hiburan yang baik untuk ANAK2..
Minta maaf semua! bounce

Back to top Go down

Re: Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  core_i7 on Tue Apr 21, 2009 9:41 pm

szainizam wrote:uiii..ade jer astro kan umah...
tapi minta maaf...tak pernah rasa nak tenguk AF ni..kalau tenguk pun...pasal ader sedara datang umah..

Bukan boikot...tapi nak cari hiburan yang baik untuk ANAK2..
Minta maaf semua! bounce

kita patut contohi brother nizam... af nie...adeh kuat betul penangan dia kan..sampai qari pun terjebak...

p/s: tips utk yg akan ber kerluarga

Back to top Go down

Re: Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  szainizam on Tue Apr 21, 2009 11:47 pm

kengkadang sedih...tenguk anak2 muda terkinja2 depan budak AF tu..anak bangsa mana latu...
heran pun sama...ramai tul org gi tenguk AF...cuba try akedemi al-Quran..hhuhu..

ALHAMDULILLAH...along dah pandai baca al-fatihah dan 2 atau 3 surah lazim...niat hati nak jadikan dia HAFIZ..insyallah..
ANgah pun sama..baru nak 4 tahun dah leh baca al-fatihah yg agak berterabur la..tapi ok la peringkat dia....

kalau leh biar generasi lepas kita lebih baik dari kita...AMINNN Very Happy

Back to top Go down

Re: Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  afizsxp on Wed Apr 22, 2009 8:30 pm

szainizam wrote:kengkadang sedih...tenguk anak2 muda terkinja2 depan budak AF tu..anak bangsa mana latu...
heran pun sama...ramai tul org gi tenguk AF...cuba try akedemi al-Quran..hhuhu..

ALHAMDULILLAH...along dah pandai baca al-fatihah dan 2 atau 3 surah lazim...niat hati nak jadikan dia HAFIZ..insyallah..
ANgah pun sama..baru nak 4 tahun dah leh baca al-fatihah yg agak berterabur la..tapi ok la peringkat dia....

kalau leh biar generasi lepas kita lebih baik dari kita...AMINNN Very Happy


insyallah..amin...

p/s aku tetap menci AF...

Back to top Go down

Re: Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  szainizam on Wed Apr 22, 2009 9:16 pm

engkaulah sekuntum bunga sakura...

huhuhu..teringat masa budak sekolah dulu...
sampai bagi lirik lagu ni..kat sorang makwe..

tapi tu dulu....
la ni dah ader isteri solehah..amin...
tak pernah bercinta..terus tunang dan 7 bulan nikah...

Back to top Go down

Re: Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  Admin on Sun Apr 26, 2009 5:48 pm

szainizam wrote:engkaulah sekuntum bunga sakura...

huhuhu..teringat masa budak sekolah dulu...
sampai bagi lirik lagu ni..kat sorang makwe..

tapi tu dulu....
la ni dah ader isteri solehah..amin...
tak pernah bercinta..terus tunang dan 7 bulan nikah...

wah2 bro nizam....romantik gile...heheh...

alhamdulillah...bahagia kwn kita ni...

on topic...

af nie duk tgh ada g ke konsertnye?still tarik2 beg g ke wat sedey2? study
avatar
Admin
Admin


View user profile

Back to top Go down

Re: Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  fiza_cute on Mon Apr 27, 2009 11:46 am

haha..

aku xdela minat sgt pun AF ni..tp klu ade tu tgk ajela skit..pastu tukar chanel..

baik tgk csi ke...

hahaha...

tp nape rancangan realiti tv ni makin naik eh..kang ade je pertndingan menyanyi..

cube la wat cm the biggest loser malaysia plak...

tolong org manage kuruskan badan...kan org malaysia ramai obes da kan...aku la salah sorang nye

tuu...huhu~~~~ ni x! nyanyi nyanyi....

Back to top Go down

Re: Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  Admin on Mon Apr 27, 2009 1:11 pm

fiza_cute wrote:haha..

aku xdela minat sgt pun AF ni..tp klu ade tu tgk ajela skit..pastu tukar chanel..

baik tgk csi ke...

hahaha...

tp nape rancangan realiti tv ni makin naik eh..kang ade je pertndingan menyanyi..

cube la wat cm the biggest loser malaysia plak...

tolong org manage kuruskan badan...kan org malaysia ramai obes da kan...aku la salah sorang nye

tuu...huhu~~~~ ni x! nyanyi nyanyi....

assalammmualaikum....

saya rasa astro lah mula2 dulu wat menatang nie...mcm mensesatkan org je...huhu...dulu pelik gak..cite apelah sampai nangis2 tarik beg kuar(tah ape2)..ingatkan ape rupa2nya kena buang...(sambil tergelak tgk org nangis tgk af)
avatar
Admin
Admin


View user profile

Back to top Go down

Re: Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  TMUkmkd on Mon Apr 27, 2009 1:11 pm

tak pernah tengok AF secara terus menerus dari AF sampai la AF tah berapa tah sekarang neh.. 7? 8?
abaikan

tak minat.. kalau tengok pun AF je.. final.. sebab nak tahu gak best bena ke lol!

Back to top Go down

Re: Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  Admin on Mon Apr 27, 2009 1:28 pm

TMUkmkd wrote:tak pernah tengok AF secara terus menerus dari AF sampai la AF tah berapa tah sekarang neh.. 7? 8?
abaikan

tak minat.. kalau tengok pun AF je.. final.. sebab nak tahu gak best bena ke lol!

hahah sama lah... tup tup dgr ja mawi menang.... tuh x kira g program realty len.. apsal mesia x wat mcm jepun aaa... lawak toi la..korang dah tgk dont laugh?
avatar
Admin
Admin


View user profile

Back to top Go down

Re: Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  afizsxp on Mon Apr 27, 2009 9:59 pm

Kalau korang kaji betul2
kebanyakan perkara yg berlaku
dalam AF ni dari segi DIARI AF tu
adalah SKRIP yg telah ditulis...
oleh program tersebut bagi
menampakkan betapa realitinya program tu
dan pelakon2nya adalah...
lu pikirlah sendiri...

ps/Nama pun program realiti Mad

Back to top Go down

Re: Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  fiza_cute on Mon Apr 27, 2009 11:40 pm

mestila dorang da ade skrip..

kot tetibe ke jdik ape2..mane org nk tgk ye x...

Back to top Go down

Re: Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  yana on Wed Apr 29, 2009 7:24 pm

aiseh... af? xminat pn.. kalo channel len da tamat siaran, dan tggl af je yg keudara, ak rela bakar tv kat umah.. (metafora je ok..)

Back to top Go down

Re: Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  afizsxp on Thu Apr 30, 2009 4:16 am

yana wrote:aiseh... af? xminat pn.. kalo channel len da tamat siaran, dan tggl af je yg keudara, ak rela bakar tv kat umah.. (metafora je ok..)


Salam...

Pehh..ko biar betol yana,sampai nak bakar tv
kang tak pasal2 bapak ko yang bako ko balik..
..hiks... lol!

Back to top Go down

Re: Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  KyReL on Tue Jun 02, 2009 11:18 pm

AF dah pun abis.. lagipun rata2 tak minat AF trmasuk aku.. hehe
so admin boleh tutup la topik ni..

Back to top Go down

Re: Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  yana on Sun Jun 07, 2009 1:42 pm

jgn la ttp

biar la on

ntah2 AF ad wat AF8 ke

Back to top Go down

Re: Apa Pendapat Korang Tentang AF

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum